De crispy bonbons van Frits

Frits, de zoon van Monique staat zelf graag aan de kachel. Crispy bonbons maken is zijn specialiteit.

Wat vind je leuk aan koken?
Ik vind het leuk om voor mensen iets lekkers klaar te maken. Voor mezelf koken doe ik wel, maar daar vind ik niet zoveel aan.

Wat is je specialiteit?
Crispy bonbons, bruchetta’s met ansjovis, basilicum en tomaat als voorgerecht.

Wat is er zo leuk aan crispy bonbons maken?
Ik ben gek op chocolade, er gaat al een gedeelte van het mengsel zó mijn mond in. Je moet tenslotte ook proeven of het allemaal goed is.

Wat is het minst leuk aan crispy bonbons maken?
Het vullen van de cupjes, dat duurt een eeuwigheid.

Wat is het geheim van de crispy bonbons?
De mix van pure chocolade, melk chocolade en roomboter. Dat vind ik zóóó lekker.

Wat is naast chocoladedesserts, je lievelingseten?
De bombe de canard van mijn moeder.

Kook je graag met Mart en Monique?
Ja, het is hartstikke gezellig in de keuken. Als ze een dagje vrij zijn tenminste. Anders sta ik in de voorbereiding maar daarna in de afwas.

Wat eet je het liefst in een restaurant?
Vis, of alles wat ik nog niet ken.

Ga je in je beroepskeuze iets doen met koken?
Nee, ik ga iets studeren wat een combinatie is van scheikunde, biologie en natuurkunde.

Maar scheikunde heeft alles met koken te maken, toch?
Scheikunde is meer dan alleen koken, het is zó breed en dat is interessant. Mijn moeder en Mart vragen me nogal eens naar reacties in de pan, dat is leuk.

Moet lastig zijn voor Monique en Mart te koken
Nou, moeders vinden het heel snel goed wat de zoon klaarmaakt, ook al smaakt het voor geen meter. Je krijgt hooguit een paar tips mee.

Vaak proeven of ze goed zijn...