Mart = Orval, muziek, busje en kookboek

Mart vertelt aan de hand van foto’s.

Orval bier
Voor mij is Orval de Rolls Royce onder de bieren. Als we ‘op café’ gaan dan is een Orval (met kaas en selderijzout !) voor mij het symbool van vrije tijd, goede gesprekken en ontspanning. Als er dan ook nog mensen zijn om mee te kaarten, dan ben ik voor een avondje vertrokken.

Helaas is Orval momenteel nogal schaars. Dus als iemand een kratje overheeft…


Muziek

Meeblèren met Van Morrisson als ik het restaurant schoonmaak en de tafels opnieuw dek.  Zo’n karweitje wordt met muziek een plezierige bezigheid. Ook tijdens de service in ons restaurant is muziek belangrijk omdat de gekozen muziek mee de sfeer bepaalt. Iedere keer vind ik het weer een uitdaging om de juiste muziek te kiezen.

 

Busje
Niet echt comfortabel, maar wel praktisch: de was naar de wasserij, spullen halen bij de groothandel, karton en lege flessen naar de milieustraat etc. Ik rij altijd met plezier in ons busje, lekker onderweg voor je eigen bedrijf in een prachtige omgeving.

 

Kookboek
Het is een enorme dikke pil:  1024 pagina’s en 2,1 kg om precies te zijn. Deze kookklassieker is in 1902 geschreven door Auguste Escoffier.  In dit boek kan ik gewoon gaan zitten lezen, zonder dat ik op zoek ben naar een bepaald recept of bereidingswijze. Ik krijg er altijd goede zin van en het verveelt me nooit.


Culinair minihotel in de Ardennen

Mart van der Heijden runt samen met Monique van Schijndel het culinaire minihotel L’Auberge du Notaire in Vielsalm, in het groene hart van de Ardennen. Kijk hier voor verschillende gastronomische arrangementen.