Net lekker ontbeten #à-la-carte: culinair weekendje in 140 tekens

“Ik heb even geen zin om mijn mails te checken. “Mijn Facebookvrienden zullen het een weekend zonder mij moeten doen”. “Ik heb vorige week mijn Twitteraccount opgeheven.”

Deze uitspraken horen we steeds vaker van mensen die een relaxed weekendje  Ardennen hebben geboekt en dus bij ons in L’Auberge du Notaire komen logeren. Een aantal mensen is het kennelijk beu om meer aandacht te hebben voor hun smartphone dan voor hun partner.


Alles samen delen

Waar een jaar geleden nog 80 procent van onze gasten ’s avonds hun gerechten via Facebook en/of Twitter met hun vrienden of volgers deelden, kiezen steeds meer koppels voor een communicatieloos weekend, oftewel voor rust. Simpelweg omdat ze tijd willen hebben voor elkaar en bewust willen genieten van alles wat ze hier beleven, zonder steeds te moeten nadenken hoe ze hun ervaringen in 140 tekens kunnen vatten. Het schijnt zelfs hip te zijn je smartphone een week in de kast te laten liggen en te bloggen over je ervaringen over ‘het leven zónder’. Laatste nieuwtje op dit front zagen we laatst in een kookwinkel. Daar stond het volgende bordje bij de kassa: ‘Voor uw privacy helpen we u niet als u aan het bellen bent.’