Monique in vier foto’s

Monique en Mart, de eigenaren van L’Auberge du Notaire, het culinaire mini-hotel in de Ardennen, worden gedreven door passie. Die passie heeft alles te maken met eten en drinken.
Monique vertelt over zichzelf aan de hand van vier foto’s.


boekjeAantekeningenboekje
Gekocht in Frankrijk, evenals de vulpen. Altijd op zak om gedachtespinsels te noteren. Dat kan een idee voor een gerecht zijn, een tekening voor de opmaak van een bord, een boektitel of zomaar losse zinnetjes die iets met me doen.

 

ijsproeven1IJsmachine
Als je al eens bij ons in L’Auberge du Notaire hebt gelogeerd & gedineerd, heb je vast en zeker een van mijn huisgemaakte ijscreaties geproefd. Ik vindt dat leuk, ijs maken en over ijs nadenken. Over hoe ijs mooi in een voorgerecht te passen, bijvoorbeeld.

Ben zelf erg fan van het ijs met sinaasappel en Grand Marnier en komkommer-gemberijs.

 
Eten
Maken en consumeren. Ik kan net zo keihard genieten van koken voor mensen als van het consumeren van een zoveel-gangen-menu in een fijn restaurant. Ik kan het zó waarderen als iemand met liefde en aandacht voor mij kookt. Ultiem genot: een gerecht waar een wijn bij wordt geserveerd die het hele zaakje de hemel in duwt. Dat is samen met Mart gelukkig zijn op de vierkante meter. O ja, en ik geniet van borden zonder achtergebleven vet- of vingervlekken.

Boeken
Daar heb ik er nooit genoeg van. Maar ik neem te weinig tijd om te lezen. Bovendien vind ik het jammer dat er zo’n duizend boeken in dozen op zolder staan, omdat we er geen kast voor hebben. Ik doe dat graag, langs de boekenkast lopen.