Mart’s wildste fantasieën

Mart is samen met Monique eigenaar van charmehotel L’Auberge du Notaire. Het duurt niet lang meer of het wildseizoen staat voor de deur. Wij zijn al volop bezig met het bedenken van de wildgerechten. Dat bracht ons op het idee eens naar Mart’s wildste fantasieën te informeren…

Koning Willem-Alexander en MáximaWat is je wildste fantasie?Portret-koning-Filip-en-koningin-Mathilde-
“Een royaal ontbijt klaarmaken voor koning Willem-Alexander en koningin Máxima.
Zet koning Filip en koningin Mathilde er ook maar bij. Dan kunnen zij onderling ervaringen uitwisselen over het beginnend koningschap. Ja, dat lijkt me wel gezellig ontbijten, zo.”


Mart van der HeijdenWaar ben je wild op?
“Op alles wat met eten en drinken te maken heeft. En de gezelligheid die daar bij hoort. Ik zit graag samen met Monique in een goed restaurant te genieten van de combinatie wijn en spijs. Dan kletsen we over alles wat ons bezighoudt. Maar ik zit ook graag met blote voeten in het gras bij vrienden, aan een gezellig gedekte tafel en de barbecue en een glas wijn binnen handbereik.”

Michiel de Ruyter

Wie zou je in het wild willen ontmoeten?
“Michiel de Ruyter. Natuurlijk omdat ik ben geboren in Zeeland en Michiel de Ruyter een Zeeuwse zeeheld is. Maar ook omdat ik graag eens met hem zou praten over de avonturen die hij heeft beleefd en zijn strategieën. Hij wordt namelijk beschouwd als de grootste admiraal van zijn tijd. Een ontmoeting kan ik wel op mijn buik schrijven, omdat hij al honderden jaren dood is.”

Hotelschool 4Wat zou je eens in het wilde weg willen doen?
“Samen met Monique als gastdocent optreden voor de hotelschool in Portalègre in Portugal. We zijn daar in maart geweest en we hebben nog steeds contact met mensen van die school. Prachtige jongelui die mogen leren in een designomgeving. Ik weet zeker dat we dat nog een keer gaan doen.”