Op avontuur in de Ardense natuur

AvenatureDat ontspanning en inspanning prima samengaan, bewijzen de originele buiten activiteiten van Avenature. Het bedrijf van de Vlaming Yves Vuegen, laat je kennismaken met de schoonheid van de Ardense natuur terwijl je ondertussen samen met je teamgenoten het hoofd breekt over het oplossen van een moord of het stoppen van een lekkende nucleaire reactor. Of je verlegt je grenzen wanneer je hoog in de bomen probeert van het parcours van touwbruggen te voltooien. Voor welke activiteit je ook kiest, het draait altijd om drie sleutelwoorden: avontuur, natuur en educatie.

SONY DSCVan idee tot ‘mengsel à la Yves’
Avenature biedt vooral sportieve avonturen aan voor groepen. Maar voor een aantal outdoor activiteiten kun je er ook met z’n tweeën terecht. Denk aan het huren van een ORBEA mountainbike, de fotozoektocht in Vielsalm of het spel De Verloren Cryptex. Yves haalt zijn inspiratie voor spellen overal vandaan. “Ik kijk graag met mijn kinderen naar kinderprogramma’s op tv. Daar zit zoveel in! Ik zie elke dag dingen om me heen waarvan ik denk: dat ga ik in een spel verwerken. Ik schrijf al die losse ideeën op in een boekje en op een gegeven moment maak ik daar een ‘mengsel à la Yves’ van. En voilà, dan is er een nieuw spel.”

Respect voor de natuur
In de filosofie van Avenature krijgt het respect voor de natuur een ereplaats. Zo verhuurt Yves geen quads of organiseert hij geen enkele activiteit met gemotoriseerde voertuigen. Het avontuur vind je bij Avenature in de uitgekiende spellen. Verder vindt Yves het belangrijk dat de mensen iets leren: “Wie de fotozoektocht in Vielsalm loopt, leert in twee uur veel over Vielsalm, op een leuke manier. Bij Expeditie Robin Hood leren mensen vuur maken met een speciale champignon. Ik heb dat geleerd van iemand uit de buurt die alles weet over de natuur. En op mijn beurt geef ik die kennis weer door aan anderen.”

Avenature buiten activiteiten ArdennenPietje precies
Dat Yves in een vorig leven carrière maakte als boekhouder, zie je in zijn hele bedrijf terug. Kwaliteit, betrouwbaarheid en een gezonde dosis pietje preciezerikkerij, maken dat wij onze gasten met een gerust hart naar Avenature sturen.
We weten dat Yves de routes en het materiaal controleert, de dag voordat de mensen aan hun activiteiten beginnen. En ook dat hij de tijd neemt om de mensen alles goed uit te leggen. Ook heel fijn: als je fietsen huurt bij Yves, krijg je er voor hetzelfde geld een helm bij én een reparatiekit. Hij denkt echt aan alles.

Kijk op je gemak eens rond op de website van Avenature, hier vind je alle activiteiten beknopt uitgelegd. Avenature, Bêche 40, Vielsalm. Telefoon: 0032 (0)80 68 45 47, GSM: 0032 (0)498 46 68 12