Aziatische kip van Mart

Aan tafel met Mart en Monique
Wij, Mart en Monique, van L’Auberge du Notaire, het culinaire mini hotel in de Ardennen, zijn gek op eten. Maar wij eten echt niet elke dag foie gras, sint jacobsnootjes of lamsfilet. Wel koken we goed en (meestal) gezond voor onszelf. We delen hier de recepten van gerechten die we graag voor onszelf  klaarmaken. En die jij gemakkelijk thuis ook kunt bereiden. Vandaag kookt Mart voor Monique.

Mart keukenMart: “Ik ben gek op de Aziatische keuken. Als ik nu een smaak moet kiezen, ga ik voor Indonesische gerechten. De smaken zijn zó verfijnd en de gerechten zijn licht verteerbaar.
Als ik voor Monique kook, is het bijna altijd iets uit mijn Aziatische gamma. Voor vandaag kies Aziatische kip met badjakjam. Dat is niet helemaal Indonesisch, maar het heeft er wel invloeden van. Niet iedere Nederlandse of Vlaamse supermarkt verkoopt Indonesische ingrediënten, en een Toko vind je niet op iedere straathoek. Dus met dit gerecht maak je iets super speciaals Aziatisch, met ingrediënten die je volgens mij overal kunt krijgen. Veel plezier in de keuken en eet smakelijk!”

Bekijk hier het recept van de kip met badjakjam